Masuratori de zgomot

Masurarea zgomotului si a vibratiilor la locul de munca se realizeaza in conformitate cu avizarea Ministerului Sanatatii. Acesta este considerat unul dintre riscurile cele mai des intalnite la locul de munca. Venim nu doar cu dotarile necesare pentru a efectua masuratori de zgomot, ci identificam impreuna solutiile potrivite pentru reducerea zgomutului.

Programul de management al zgomotului cuprinde:

  1. Organizarea muncii in asa fel incat sa se reduca nivelul de zgomot;
  2. Stabilirea masurilor de intretinere a echipamentelor de lucru, a locului de munca si a sistemelor de la locul de munca;
  3. Limitarea duratei si a intensitatii de expunere;
  4. Controlul medical periodic al persoanelor expuse;
  5. Utilizarea mijloacelor individuale de protectie auditive.

Folosim echipamente pentru masurare decibeli care sunt conforme cu standardele internationale si cu cerintele minime pentru securitatea si sanatate la locul de munca, descrise in HG 1876/2005. Conform acestei hotarari, compania trebuie sa acorde atentie urmatoarelor aspecte, la evaluarea riscurilor:

  1. Nivelul, tipul si durata expunerii, inclusiv orice expunere la vibratii intermitente sau la socuri repetate;
  2. Valorile limita ale expunerii si valorile de expunere de la care se declanseaza actiunea;
  3. Orice efecte asupra sanatatii si securitatii lucratorilor, expusi la riscuri deosebite
  4. Orice efecte indirecte asupra sanatatii oamenilor care rezulta din interactiunile dintre vibratiile mecanice si locul de munca sau alte echipamente de lucru;
  5. Informatiile furnizate de producatorii echipamentelor de munca, conform legislatiei in vigoare;
  6. Existenta echipamentelor similare pentru masurare decibeli, proiectate astfel incat sa reduca nivelurile de expunere la vibratiile mecanice;
  7. Prelungirea expunerii la vibratii transmise intregului corp, in afara programului de munca normal, sub responsabilitatea angajatorului.