Coordonare SSM santier

Coordonarea SSM se realizeaza atat in faza de studiu, conceptie si elaborare a proiectului, cat si pe perioada executarii lucrarilor.

Coordonarea SSM santier presupune:

  1. Elaborarea Planului de securitate si sanatate pentru lucrarile de constructie din cadrul santierului, in conformitate cu cerintele de securitate din HG 300/2006 si stabilirea masurilor generale de securitate si sanatate aplicabile santierului, pe durata realizarii lucrarilor;
  2. Transmiterea Planului de securitate si sanatate tuturor partilor interesate;
  3. Coordonarea activitatilor care urmaresc aplicarea corecta a instructiunilor de securitate a muncii si a instructiunilor de lucru;
  4. Deschiderea registrului de coordonare, completarea acestuia si predarea lui sefului de santier;
  1. Coordonarea aplicarii principiilor generale de prevenire si de securitate la alegerea solutiilor tehnice si/sau organizatorice in scopul planificarii diferitelor lucrari sau faze de lucru care se desfasoara simultan ori succesiv si la estimarea timpului necesar pentru realizarea acestor lucrari sau faze de lucru;
  2. Organizarea cooperarii intre angajatori, inclusiv a celor care se succed pe santier, si coordonarea activitatilor acestora, privind protectia lucratorilor, prevenirea accidentelor si a riscurilor profesionale care pot afecta sanatatea lucratorilor, informarea reciproca si informarea lucratorilor si a reprezentantilor acestora si, daca este cazul, informarea lucratorilor independenti;
  3. Luarea masurilor necesare pentru ca numai persoanele abilitate sa aiba acces pe santier;
  4. Stabilirea, in colaborare cu antreprenorul, a masurilor generale aplicabile santierului;
  5. Stabilirea, impreuna cu antreprenorul, a obligatiilor privind utilizarea mijloacelor de protectie colectiva, accesul pe santier;
  6. Efectuarea vizitelor comune pe santier cu fiecare antreprenor sau subantreprenor, inainte ca acestia sa redacteze planul propriu de securitate si sanatate;
  7. Avizarea planurilor de securitate si sanatate elaborate de antreprenori si modificarile acestora;
  8. Participarea la controalele desfasurate de catre ITM.