Analiza de risc: afla la ce riscuri este expusa afacerea ta

Ce este o analiza de risc a afacerii?

Evaluarea riscurilor este identificarea pericolelor care ar putea avea un impact negativ asupra capacitatii unei organizatii de a face afaceri.

Aceste evaluari ajuta la identificarea riscurilor in afaceri si ofera masuri, procese si controale pentru a reduce impactul acestor riscuri asupra operatiunilor de afaceri.

Etape pentru o analiza de risc

Modul in care este efectuata o evaluare a riscurilor variaza foarte mult în functie de riscurile unice pentru acel tip de afacere.

In plus, depinde si de industria în care se afla afacerea si regulile de conformitate aplicate acelei afaceri sau industrii.

Cu toate acestea, exista cinci pasi generali pe care companiile ii pot urma indiferent de tipul lor de activitate sau de industria lor.

Pasul 1: Identificati pericolele. 

Primul pas intr-o evaluare a riscurilor este identificarea oricaror pericole potentiale care, daca ar aparea, ar influenta negativ capacitatea organizatiei de a desfasura afaceri.

Potentialele pericole care ar putea fi luate in considerare sau identificate in timpul evaluarii riscurilor includ dezastrele naturale, intreruperile utilitatilor, atacurile cibernetice si caderile de curent.

Pasul 2: Stabileste ce sau cine ar putea fi accidentat 

Dupa ce pericolele sunt identificate, urmatorul pas este de a determina ce sisteme ale afacerii ar fi influentate negativ daca riscul s-ar concretiza.

Sistemele afacerii considerate expuse acestor pericole pot include infrastructura, sistemele IT, operatiunile de afaceri, reputatia companiei si chiar siguranta angajatilor.

Pasul 3: Evalueaza riscurile si dezvoltata masuri de control. 

analiza a riscurilor poate ajuta la identificarea modului in care pericolele vor afecta activele afacerii si masurile care pot fi puse in aplicare pentru a minimiza sau elimina efectul acestor pericole asupra activelor afacerii. 

Potentialele pericole includ daune materiale, intreruperi ale activitatii, pierderi financiare si sanctiuni legale.

Pasul 4: Inregistreaza constatarile. 

Constatarile evaluarii riscurilor ar trebui sa fie inregistrate de companie si depuse ca documente oficiale, usor accesibile.

Inregistrarile ar trebui sa includa detalii despre pericolele potentiale, riscurile asociate acestora si planurile de prevenire a pericolelor.

Pasul 5: Examineaza si actualizati periodic analiza de risc

Potentialele pericole, riscuri si controalele care rezulta din acestea se pot schimba rapid intr-un mediu de afaceri modern.

Este important ca companiile sa isi actualizeze evaluarile de risc in mod regulat pentru a se adapta la aceste schimbari.

Ai nevoie de analiza de risc pentru afacerea ta?

Contacteaza-ne acum!

Distribuie:

Comments are closed.