Atributiile unei firme catre ITM
Atributiile unei firme catre ITM in modificare proces tehnologic si montare instalatii pe amplasament.
Care sunt atributiile unei firme catre ITM in momentul in care modifica un proces tehnologic sau monteaza noi instalatii pe amplasament?
Firma este autorizata de ITM din punct de vedere SSM cu mult timp in urma, de la inceputul activitatii.
La art. 3 din H.G. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se precizeaza:
In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca (Protectia Muncii) si pentru prevenirea accidentelor si a bolilor profesionale, angajatorii au obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati.
Prin urmare, daca modificarea procesului tehnologic sau montarea de noi instalatii pe amplasament presupun inceperea de noi activitati, cu coduri CAEN noi fata de cele pentru care ati fost autorizat, trebuie sa obtineti autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca si pentru activitatile respective.
Exista doua modalitati distincte de obtinere a autorizatiei de la ITM:
1) Daca sunteti un angajator – persoana fizica, persoana juridica sau asociatie familiala – care are obligatia sa ceara inmatricularea in Registrul Comertului, va veti autoriza prin intermediul Biroului Unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului, in baza Legii nr. 359/2004.
2) Daca nu va numarati printre angajatorii de la punctul 1 si desfasurati, de pilda, activitati de productie sau prestari de servicii, va veti autoriza prin intermediul Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM), in baza Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006.
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 de lei la 10.000 de lei nerespectarea obligatiei legale de a obtine autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati, conform art. 39 alin. (2) din Legea nr. 319/2006.
Nu in ultimul rand, ca urmare a modificarii unui proces tehnologic sau montarii de noi instalatii pe amplasament trebuie revizuita evaluarea riscurilor cu privire la securitatea si sanatatea in munca, cu toate consecintele ce decurg de aici, asa cum se precizeaza la art. 15, alin (3) din HG nr. 1425 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare:
Evaluarea riscurilor cu privire la securitatea si sanatatea in munca la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, inclusiv pentru grupurile sensibile la riscuri specifice, trebuie revizuita, cel putin, in urmatoarele situatii:
a) ori de cate ori intervin schimbari sau modificari in ceea ce priveste tehnologia, echipamentele de munca, substantele ori preparatele chimice utilizate si amenajarea locurilor de munca/posturilor de munca;
b) dupa producerea unui eveniment;
c) la constatarea omiterii unor riscuri sau la aparitia unor riscuri noi;
d) la utilizarea postului de lucru de catre un lucrator apartinand grupurilor sensibile la riscuri specifice;
e) la executarea unor lucrari speciale.
Comments are closed.